Identyfikatory plastikowe – na event, wyjazd firmowy, konferencję

Identyfikatory plastikowe wyprodukowane na event. Presonalizacja.

Dlaczego wybrać identyfikatory plastikowe?

Też kiedyś się nad tym zastanawiałem. Zadawałem sobie pytanie – po co płacić 3-4 razy więcej za produkt, który jest „prawie” taki sam? Porównywałem identyfikatory plastikowe z laminowanymi. Na pierwszy rzut oka różnica rzeczywiście jest niewielka. Widoczna, ale niewielka. Oczywiście identyfikatory laminowane mają trochę inna fakturę (delikatną morkę), ale wyglądają naprawdę dobrze. Szczególnie jeśli użyjemy grubszej folii (250 mic). Dodatkowo za 2 identyfikatory plastikowe mogę mieć 4, 5 a nawet 6 laminowanych!

Jest kilka powodów:

Identyfikatory plastikowe są dużo trwalsze. Przy produkcji identyfikatorów na jednodniową konferencję w ciepłym biurze nie ma to zbyt dużego znaczenia, bo identyfikator laminowany doskonale spełni swoje zadanie. Jednak, jeśli w planach mamy tygodniowy rejs morski to identyfikatory plastikowe sprawdzą się dużo lepiej. I tu dochodzimy do drugiego, najważniejszego moim zdaniem powodu, dla którego warto wybrać identyfikatory plastikowe – odporność na wilgoć i wodę. O ile przelotny deszcz, zalanie sokiem itp. identyfikator laminowany zniesie całkiem dobrze, to kąpiel w basenie, dłuższy pobyt w tropikach, gdzie panuje duża wilgotność powietrza, są warunkami gdzie identyfikator laminowany pokazuje swoje braki. Należy pamiętać że papier nie jest wszędzie chroniony laminatem. Ktoś może powiedzieć – Co ty gadasz, przecież laminat jest na całej powierzchni. Nawet wystaje 2-3 mm poza papier. I na pierwszy rzut oka rzeczywiście tak jest. Jest jednak takie miejsce, gdzie papier nie jest chroniony. Jest to otwór na zaczepienie smyczy. Niby nic, bo przecież to tylko kilka-kilkanaście milimetrów, ale po kilku minutach w basenie lub całym dniu w tropikach wystarczy, żeby identyfikator zaczął wyglądać nieciekawie. Dlatego właśnie na dłuższe eventy lepiej wybrać identyfikatory plastikowe.

Na imprezy wyjazdowe zawsze produkujemy identyfikatory plastikowe

Wyjazdy firmowe to często 5-8 dni w tropikach, gdzie można całymi dniami siedzieć w basenie, pić kolorowe drinki i świetnie się bawić. Po prostu żyć nie umierać. W takich warunkach identyfikatory plastikowe sprawdzają się najlepiej. Nie straszna im wilgoć, woda i słońce.

Identyfikatory plastikowe – projekt graficzny

Każdy problem można rozwiązać na kilka sposobów. Po pierwsze dużo zależy od tego w jakich programach się pracuje. Ja od dłuższego czasu działam w programach Adobe, chociaż wcześniej używałem Corela.

Do przygotowania gotowych plików, które posłużą do produkcji identyfikatorów plastikowych wykorzystuję Photoshopa, Illustratora i InDesign.

Na początku jest projekt graficzny identyfikatora. Przeważnie projekt graficzny identyfikatorów jest częścią większej całości (strona internetowa, mailing, plakat, materiały drukowane), więc ogólne ramy są już określone. W takim wypadku pozostaje takie przygotowanie grafiki, żeby nie przeszkadzała w umieszczeniu informacji, które na identyfikatorze muszą się znaleźć.

Ostateczny wygląd i skład identyfikatora robię już w Adobe InDesign. To właśnie tu ustawiam wielkość identyfikatora, kroje i wielkości czcionek i całe rozmieszczenie informacji tekstowych i elementów graficznych. Oczywiście należy pamiętać, że identyfikator ma dwie strony – awers i rewers.

Jak zrobić identyfikatory plastikowe imienne czyli personalizacja identyfikatorów.

Identyfikatory plastikowe, dla których robię projekty graficzne i skład DTP, są w 100% personalizowane. Oznacza to, że każdy z identyfikatorów ma wydrukowane imię i nazwisko osoby dla której został wyprodukowany dany identyfikator. Mając zatem listę 50 osób, muszę dla każdej z nich stworzyć osobny identyfikator. Wiem, że są osoby które ręcznie wpisują imię i nazwisko. O ile dla grupy 20, 30 czy nawet 50-ciu osób można jeszcze zrozumieć takie podejście, to przy większych grupach już nie. Tu przychodzi nam z pomocą personalizacja. Ja robię to w Adobe InDesign. Dzięki temu, bez względu czy mam do zrobienia 20, 200 czy 2000 identyfikatorów imiennych, zajmuje mi to tyle samo czasu. Kilka minut. Całość sprowadza się do przygotowania pliku z danymi (przeważnie w formacie txt) i wskazaniu miejsc gdzie dane mają być umieszczone. Jeszcze tylko export do formatu pdf i zrobione. Można wysyłać projekt do drukarni. Jeśli wykorzystujemy efekty (np. cień dodany do czcionki, którą napisaliśmy Imię i nazwisko) to bezpieczniej wszystko wypuścić w bitmapie TIFF i tak przygotowane pliki przekazać do produkcji.

Personalizacja nie sprowadza się tylko do wstawienia tekstu, ale może służyć również do wstawiania grafiki np. zdjęcia właściciela identyfikatora. Jest to często wykorzystywane w identyfikatorach firmowych. Oczywiście identyfikatory plastikowe również mogą zawierać spersonalizowane zdjęcie.

Identyfikatory plastikowe – wymiary

Identyfikatory plastikowe na eventy w rozmiarze 124,8×87,8mm. W takim formacie można na nich umieścić agendę, loga sponsorów, patronów, organizatorów etc. Identyfikatory te mogą być w pełni spersonalizowane (imię nazwisko, stanowisko, zdjęcie, numer, kod kreskowy, kod 2D itp.)

Identyfikatory plastikowe - wymiary

Drugim formatem jest 86×54 mm. Często wykorzystywane jako spersonalizowane zawieszki na bagaż. Świetnie uzupełniają identyfikatory plastikowe.

Szukasz firmy, która zaprojektuje i wyprodukuje identyfikatory plastikowe dla Twojej firmy? Wejdź na desafio.pl i skorzystaj z formularza kontaktowego.

To również może cię zainteresować...

1 Odpowiedź

  1. Luty 16, 2016

    […] Dlaczego wybrać identyfikatory plastikowe? Też kiedyś się nad tym zastanawiałem. Zadawałem sobie pytanie – po co płacić 3-4 razy więcej za produkt, który jest „prawie” taki sam? Porównywałem identyfikatory plastikowe z laminowanymi. Na pierwszy rzut oka różnica rzeczywiście jest niewielka. Widocz… http://www.reklamapiaseczno.pl/projekty/identyfikatory-plastikowe-event-konferencja-wyjazd-firmowy/ […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>